I forget stuff… really!!!

Powered by Lenny!

You betcha! nggak usah nunggu lama-lama deh… server ini sekarang sudah saya upgrade ke rilis Debian terbaru… B-)

$ lsb_release -a
No LSB modules are available.
Distributor ID: Debian
Description: Debian GNU/Linux 5.0 (lenny)
Release: 5.0
Codename: lenny

Sebenarnya bukan porses yang ribet… tinggal update isi source.list kemudian

apt-get update

dan

apt-get dist-upgrade

apalagi koneksi datacenter di IIX ke repo Debian di http://kambing.ui.edu kuenceng banget…

Pada saat yang bersamaan upgrade Debian di kantor lemuot… (annoyed)

upgrade

  • seberapa kenceng ke kambing? bisa nyampe 100Mbps gak? belakangan ini ada masalah sehingga koneksinya ngga terasa seperti simetrik tapi katanya dan kayanya sekarang udah dibenerin.

  • IMHO dah cukup kenceng… barusan dapet sampe 45Mbps dari kambing ke datacenter di IIX… rata2 sih 30an Mbps…

  • wahyudi

    Dear Sir,
    Greetings from the university of Indonesia.
    I would like to inform you that from 1 May 2009, the University of
    Indonesia (Universitas Indonesia) will close its old web web domain of
    http://www.ui.edu. We are using the http://www.ui.ac.id as our formal web site, based on
    the consideration that we use Indonesia (id) domain.
    We notice that in your web you have a link to our domain and would be very
    grateful if you could change the link in your web to http://www.ui.ac.id to point
    to our university.
    We appreciate you eagerness to collaborate with us, and look forward for
    further collaborative work with University of Indonesia’s member.
    Yours Sincerely
    Riri Fitri Sari
    CIO/ Head of Information Systems Development and services of the
    University of Indonesia
    7th floor Kampus Baru UI Depok 16424 Indonesia
    riri@ui.ac.id

Powered by Wordpress | Designed by Elegant Themes